Radca prawny w sieci

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. I

Rosnąca konkurencja w branży usług prawniczych sprawia, że prawnicy coraz bardziej interesują się narzędziami marketingowymi, które pomagają im zaistnieć i wyróżnić się na trudnym rynku. Duże możliwości w promocji kancelarii prawnej stwarza Internet. Korzystając z jego narzędzi możemy dotrzeć do klientów z najważniejszymi informacjami o naszej kancelarii, budować pozycję ekspercką, a także nawiązywać i utrzymywać długofalowe kontakty z klientami.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. II

Lektura pierwszej części artykułu „Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn?” pozwoliła poznać cele i korzyści z posiadania profilu na tym portalu społecznościowym. W tej części naszego cyklu podsumujemy, które pola profilu indywidualnego mają kluczowe znaczenie dla budowania profesjonalnego wizerunku prawnika. 1. Zdjęcie profilowe Najbardziej banalne, ale istotne w postrzeganiu naszego profilu jest zdjęcie.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. III

W dzisiejszych czasach osiągnięcie sukcesu bez obecności w Internecie jest właściwie niemożliwe. Chcąc budować markę osobistą czy wizerunek swojej firmy trzeba dobrać cały zestaw narzędzi internetowych, spośród których kluczową rolę odgrywają media społecznościowe.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. IV

W czasach powszechnej weryfikacji informacji w Internecie i wysokiego pozycjonowania przez wyszukiwarki aktywnych profili w mediach społecznościowych warto zadbać o jakość i aktualność informacji, które użytkownik znajdzie o nas i naszej firmie.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. V

Wyróżnienie się i budowanie swojej osobistej marki z wykorzystaniem Internetu w gąszczu zalewających użytkownika informacji nie jest łatwe. Zwłaszcza media społecznościowe, jako oczekiwany kanał komunikacji z rynkiem wydają się w tym obszarze łatwym polem do zagospodarowania. Nic bardziej mylnego, jeśli nie wykażemy odrobiny empatii dla odbiorcy komunikatu i pójdziemy drogą na skróty.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. VI

Komunikacja kancelarii na profilu firmowym LinkedIn (tzw. company page) będzie różniła się od komunikacji na profilu osobistym przede wszystkim z uwagi na inny cel profilu firmowego.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. VII

W poprzednich artykułach z cyklu dotyczącego platformy LinkedIn omawialiśmy budowanie wizerunku prawnika i sieci kontaktów biznesowych, prezentację osobistych osiągnięć zawodowych oraz komunikację z użytkownikami. Bazowaliśmy przy tym na niuansach technicznych i funkcjonalnościach LinkedIn oraz przykładach rzeczywistych postów użytkowników.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. VIII

Polityka social media jako komunikacyjny drogowskaz dla kancelarii prawnej w mediach społecznościowych. Funkcjonując w mediach społecznościowych wszyscy jesteśmy osobami publicznymi. Jako członkowie społeczności internetowej, wystawiamy się na widok publiczny i musimy się liczyć z oceną. Profile i strony firmowe funkcjonują wśród kont indywidualnych. Firmy natomiast utożsamiane są z ludźmi, którzy w nich pracują.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. IX

Na jakie trendy w komunikacji prawnicy i marketerzy kancelarii prawnych powinni szczególnie zwrócić uwagę? Poniżej nasza subiektywna lista: Język. W ostatnich latach język komunikacji mocno się zmienił, uprościł i ukonkretnił, co widać zwłaszcza w sieci. Cenione są zwięzłe wypowiedzi oddające istotę sprawy i jasne w interpretacji, treści szybkie w konsumpcji.

Czytaj dalej

Media społecznościowe w praktyce prawnika, czyli po co prawnikowi profil na LinkedIn? – cz. X

LinkedIn po zmianach – Ty także zastanawiasz się, które konto warto mieć? W ostatnich latach, użytkownikom LinkedIn bardzo przyjemnie budowało się sieć międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz korzystało z możliwości budowania wizerunku, komunikacji z rynkiem i klientami.

Czytaj dalej

Strategia komunikacji kancelarii a budowanie marki – jak dobrze ułożyć wszystkie puzzle? cz. I

Czy pierwsze wrażenie robi się tylko raz? Być może tak, ale to wrażenie odbiorca nieustannie koryguje. Prowadzenie biznesu nie sprowadza się jedynie do pierwszego wrażenia, jest ciągłym budowaniem wizerunku marki i troską o relacje z klientami, pracownikami i otoczeniem. Skuteczna komunikacja to podstawa tych relacji. Wszystko jest komunikacją.

Czytaj dalej

Strategia komunikacji kancelarii a budowanie marki – jak dobrze ułożyć wszystkie puzzle? cz. II

W zasadzie, po co kancelarii prawnej strategia komunikacji? Czym się ona różni od strategii działania, czy celów strategicznych? Powiązanie jest bardzo bliskie: istotę naszego działania, cele strategiczne musimy jakoś zakomunikować otoczeniu. Przekazać informację. Chcemy świadomie budować markę, za którą stoi określona wizja, określone wartości.

Czytaj dalej

Buduj zasięg i wizerunek w sieci cz. 1 – strona internetowa

Strona internetowa kancelarii prawnej jest podstawowym miejscem, w którym potencjalny klient będzie szukał informacji na temat prawników, zakresu działalności, warunków współpracy, a także danych kontaktowych.

Czytaj dalej

Buduj zasięg i wizerunek w sieci cz. 2 – wskazówki praktyczne w zakresie SEO

Wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło „radca prawny Warszawa”, oczekujemy, że strona internetowa naszej kancelarii wyświetli się na samej górze wyników wyszukiwania. Niestety, często nie ma jej nawet na pierwszej stronie. W takich przypadkach pomocą przychodzi pozycjonowanie.

Czytaj dalej

RANKINGI PRAWNICZE. Kiedy i w których warto brać udział oraz jak zakomunikować wyróżnienie?

Większość z kancelarii wie co to jest Chambers, Legal 500, IFLR 1000, Best Lawyers, IP Stars. Niektórzy prawnicy przywiązują do rankingów dużą wagę, szczególnie wieloletni partnerzy rekomendowani w rankingach (leading individual) i młodzi partnerzy, którzy chcą się w nich zaprezentować po raz pierwszy (up and coming, rising stars).

Czytaj dalej

Jak cię widzą tak cię piszą czyli identyfikacja wizualna kancelarii prawnych

Istotnym aspektem działalności każdej kancelarii prawnej jest zaistnienie w świadomości odbiorców. Wizerunek jaki budujemy poprzez działania komunikacyjne ma wpływ na to, jak postrzegają nas klienci, a co za tym idzie czy kupią nasze usługi. Jednym z podstawowych narzędzi budowania wizerunku jest identyfikacja wizualna. Identyfikacja wizualna i jej rola Identyfikacja wizualna to całość symboliki pozawerbalnej, która służy firmie do komunikacji z rynkiem.

Czytaj dalej