Termin i miejsce konkursu (II etap)
15 stycznia 2026 r. godz. 10:00 w sali 2A02 (piętro II) w siedzibie Sądu Apelacyjnego
w Warszawie Plac Krasińskich 2/4/6, Warszawa.
Zastrzega się możliwość zmiany terminu i miejsca konkursu w przypadku dużej ilości zgłoszeń
na powyższe stanowisko.
Wymagania niezbędne:
Zgodnie z art. 155 § 2 powołanej wyżej ustawy na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniona osoba, która:
- jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
- jest nieskazitelnego charakteru,
- posiada ukończone wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskany tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce,
- ukończone 23 lata.
Oferujemy:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- zdobycie unikalnego i ciekawego doświadczenia prawniczego,
- rozwój zawodowy i realny wpływ na wymiar sprawiedliwości,
- możliwość zadaniowego systemu czasu pracy,
- wynagrodzenie zasadnicze od 7500 brutto,
- atrakcyjne dodatki uzależnione od zaangażowania,
- prestiżową i dogodną komunikacyjnie lokalizację wydziałów Sądu Apelacyjnego,
- trzynastą pensję zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz szeroki wachlarz świadczeń socjalnych,
- możliwość zakupu ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach, opieki medycznej oraz karty Multisport,
- interesującą i pełną wyzwań pracę w zgranym zespole.
Wykaz wymaganych dokumentów:
- wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego, adresowany do Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie, z zaznaczeniem sygnatury konkursu,
- życiorys wraz z informacją o przebiegu kariery zawodowej,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego,
- aktualną fotografię zgodną z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie, że kandydat jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich.
Dodatkowo osoby, które ukończyły aplikację i zdały egzamin po aplikacji mogą złożyć dokumenty potwierdzające ukończenie aplikacji bądź zaświadczenie o zdanym egzaminie po ukończeniu aplikacji.
Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje
i osiągnięcia.
Kwestionariusz wraz z oświadczeniami oraz klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie Sądu Apelacyjnego w Warszawie w zakładce „Oferty pracy/Ważne dokumenty”.
Oświadczenia winny być podpisane własnoręcznie przez kandydata.
Dokumenty zawierające braki formalne nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacyjnym
- Termin składania zgłoszeń wyznaczam na dni: 3 grudnia 2025 r.–31 grudnia 2025 r.
Wymagane dokumenty z zaznaczeniem sygnatury konkursu należy składać osobiście bądź drogą listowną (decyduje data stempla pocztowego):
Biuro Obsługi Interesantów Sądu Apelacyjnego w Warszawie
ul. Krasińskich 2/4/6
00-207 Warszawa
(pokój 0A16A) parter
Zgłoszenia otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
- Publikacja listy kandydatów zakwalifikowanych do II etapu
Lista kandydatów dopuszczonych do konkursu zostanie wywieszona w siedzibie sądu oraz opublikowana na stronie internetowej Sądu Apelacyjnego w Warszawie w dniu 8 stycznia 2026 r.