Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, należy do ECC-Net – sieci centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad oraz wspierają w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych. Centrum współpracuje również z instytucjami krajowymi i zagranicznymi w zakresie polityki konsumenckiej.
Obecnie poszukujemy doradcy do zespołu realizującego w latach 2025–2026 grant współfinansowany przez UOKiK i Komisję Europejską.
OCZEKIWANIA:
- Wykształcenie wyższe (preferowane prawnicze lub pokrewne, np. prawo europejskie lub stosunki międzynarodowe).
- Minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej lub co najmniej 2-letnie doświadczenie w obszarze promocji, komunikacji lub social media.
- Znajomość funkcjonowania instytucji publicznych, w szczególności podstawowych kompetencji Prezesa UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego, a także przepisów konsumenckich.
- Dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (poziom minimum B2).
- Umiejętność pracy zespołowej oraz bardzo dobra organizacja pracy.
- Komunikatywność, rzetelność, zorientowanie na osiąganie celów i na obsługę klienta.
Mile widziane:
- Doświadczenie w realizacji projektów unijnych (co najmniej 6 miesięcy).
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych.
OBOWIĄZKI:
- Obsługa zgłoszeń konsumenckich, w tym udzielanie porad prawnych telefonicznie i pisemnie.
- Prowadzenie postępowań mediacyjnych w transgranicznych sporach konsumenckich we współpracy z innymi Europejskimi Centrami Konsumenckimi.
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych dotyczących działalności Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
- Utrzymywanie kontaktów z mediami, w tym przygotowywanie informacji prasowych i monitoring publikacji dotyczących polityki konsumenckiej.
- Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej oraz profili ECK w mediach społecznościowych.
- Organizacja i udział w wydarzeniach informacyjnych, konferencjach, seminariach i inicjatywach promujących działalność Centrum i sieci ECC-Net.
- Okazjonalna obsługa infolinii konsumenckiej w przypadku nieobecności osoby standardowo pełniącej tę funkcję.
- Współpraca z organami administracji publicznej i partnerami społecznymi w zakresie realizacji celów ECK.
- Wsparcie przy przygotowywaniu dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi i projektami unijnymi.
- Realizacja innych zadań zleconych przez Koordynatora Zespołu w ramach działalności Europejskiego Centrum Konsumenckiego i UOKiK.
Co zapewniamy?
Oferujemy zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę na czas określony w celu zastępstwa, z możliwością kontynuacji współpracy przy kolejnych grantach. Praca w naszym zespole daje szansę na zdobycie doświadczenia w realizacji projektów Unii Europejskiej oraz w międzynarodowej Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Dodatkowo oferujemy:
- Możliwość pracy hybrydowej – jeden dzień pracy zdalnej w tygodniu.
- Elastyczny czas pracy (rozpoczęcie pracy między 7:00 a 9:00).
- Atrakcyjny pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego/jej dzieci, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, dofinansowanie sportu i kultury, pomoc w okresie świąteczno-zimowym.
- Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych.
- Preferencyjne warunki zakupu karty sportowej Multisport oraz pakietu medycznego w ramach grupowego ubezpieczenia pracownika.
- Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
- Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
- „Owocowe wtorki” i dostęp do sali aktywności.
- Udogodnienia dla rowerzystów – pomieszczenie do przechowywania rowerów w siedzibie Urzędu.
- Doskonałą lokalizację w centrum Warszawy – blisko stacji metro „Centrum” i „Świętokrzyska”, stacji SKM i PKP „Śródmieście” oraz stacji PKP „Centrum”.
Praca przy realizacji grantu daje również możliwość:
- Zdobycia wiedzy w obszarze polityki konsumenckiej Unii Europejskiej.
- Doświadczenia we współpracy transgranicznej z partnerami zajmującymi się problematyką obrotu konsumenckiego.
- Pracy w środowisku międzynarodowym, z możliwością poznania kultur organizacyjnych instytucji UE oraz innych krajów europejskich.
- Zapoznania się ze środowiskiem pracy w instytucji administracji publicznej.
UWAGA!
Aplikacja musi zawierać następujące dokumenty:
- CV.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego
Termin przesyłania aplikacji upływa: 28.11.2025.
Kontakt
e-mail: anna.valet@uokik.gov.pl
tel. 225-560-850