Komisja Doskonalenia Zawodowego Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie serdecznie zaprasza radców prawnych oraz aplikantów radcowskich zrzeszonych w OIRP w Warszawie do udziału w szkoleniach psychologicznych, które odbywać się będą w formie online na platformie e-learningowej EAR. Wykłady odbywać się będą w środy w listopadzie w godzinach 17.30 – 20.00 z 15-minutową przerwą w godzinach 18.45 – 19.00.
Przygotowaliśmy dla Państwa cztery szkolenia, w trakcie których omawiane będą zagadnienia i problemy istotne z punktu widzenia wykonywania zawodu radcy prawnego. Liczymy, że propozycja szkoleń spotka się z Państwa zainteresowaniem i efektywnie wpłynie na wykonywanie czynności zawodowych.
9 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i metody redukcji stresu w pracy radcy prawnego.
Program szkolenia:
- Stres zawodowy w pracy radcy prawnego.
- Pojęcie wypalenia zawodowego – definicja, objawy.
- Etapy procesu wypalania się zawodowego wg H. Sęk, a efektywność pracy.
- Negatywny wpływ wypalenia zawodowego i nieradzenia sobie ze stresem zawodowym na realizację obowiązków w pracy i życie osobiste.
- Metody redukcji stresu i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu – współczesne podejście.
- Profilaktyka wypalenia zawodowego – koncepcja mindfulness oraz wybrane techniki relaksacyjne.
16 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA
Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Program szkolenia:
- Specyfika sytuacji konfliktowych w pracy radcy prawnego.
- Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych (czynniki indywidualne i sytuacyjne).
- Znaczenie współpracy w dochodzeniu do rozwiązania sytuacji problemowych – strategie rozwiązywania konfliktów.
- Style rozwiązywania konfliktów i ich efekty.
- Możliwe do osiągnięcia korzyści stylu negocjacyjnego.
- Metody rozwiązywania konfliktów oraz ich przydatność w pracy radcy prawnego.
- Znaczenie negocjacji w procesie dochodzenia do najlepszych możliwych rozwiązań.
- Skuteczne techniki negocjacyjne.
23 listopada 2022 r.
Trudny klient, czy klient po przejściach – zasady skutecznej komunikacji i sztuka budowania relacji
Program szkolenia:
- Pojęcie trudnego klienta, czyli to jak postrzegamy klienta wpływa na to, jak się z nim komunikujemy.
- Zachowania klientów przysparzające najwięcej problemów.
- Techniki radzenia sobie w problemowych sytuacjach z klientem.
- Zasady zachowania bezpieczeństwa w niebezpiecznych sytuacjach interpersonalnych.
- Wpływ umiejętności zarządzania własnymi emocjami w trudnych sytuacjach interpersonalnych na budowanie relacji z klientem.
30 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA
Asertywność w pracy radcy prawnego
Program szkolenia:
- Analiza sytuacji trudnych w pracy radcy prawnego.
- Pojęcia asertywności i terytorium psychologicznego.
- Wyrażanie negatywnych uczuć bez ranienia innych.
- Sztuka odmawiania, wyznaczania granic w kontaktach z klientami, współpracownikami, przełożonymi.
- Wypowiadanie swojego zdania i budowanie autorytetu w sytuacjach organizacyjnych.
- Korygowanie zachowań innych przez stosowanie technik informacji zwrotnej.
- Wybrane narzędzia: komunikat „Ja”, asertywna odmowa, stawianie granic, feedback.
Szkolenia poprowadzi:
Alicja Baranowska – psycholog, trener biznesu oraz coach. Przez lata pracowała jako psycholog policyjny, szkoląc policjantów oraz inne służby w zakresie wykorzystania umiejętności miękkich w wykonywanej pracy. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą współpracując z innymi trenerami. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu warsztatów dotyczących skutecznej komunikacji, profilaktyki stresu zawodowego oraz inteligencji emocjonalnej. Wspiera klientów indywidualnych i biznesowych w rozwoju umiejętności miękkich oraz w podnoszeniu jakości świadczonych przez nich usług.
Za udział w jednym szkoleniu radca prawny może uzyskać 6 punktów w ramach doskonalenia zawodowego radców prawnych.
Zapisów na wybrany temat (tematy) szkolenia należy dokonywać za pomocą formularza zgłoszeniowego, który jest dostępny pod poniższym linkiem:
https://earforms.oirpwarszawa.pl/index.php/797741?lang=pl
Liczba miejsc na każde szkolenie ograniczona. W jednym szkoleniu może uczestniczyć 80 osób.
O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku zaistnienia wyjątkowych lub nadzwyczajnych okoliczności możliwe są zmiany terminu, programu szkolenia jak również prowadzącego. W takich sytuacjach odpowiednie informacje opublikowane zostaną na stronie www.oirpwarszawa.pl. Osoby, które zostały zakwalifikowane na szkolenie zostaną o tym powiadomione w odrębnej wiadomości.
Informacji o szkoleniu udzielają:
Marta Gardzińska pod numerem telefonu 22 862 41 69 wew. 162, e-mail: gardzinska.m@oirpwarszawa.pl
Aleksandra Pietrasik pod numerem telefonu 22 862 41 69 wew. 116, e-mail: pietrasik.a@oirpwarszawa.pl