Promocja radców prawnych na Szukajradcy.pl – relacja ze spotkania

W środę, 26 listopada, odbyło się spotkanie poświęcone promocji zawodu. Oprócz omówienia kwestii budowania wizerunku oraz przewagi konkurencyjnej na rynku prawniczym, organizatorzy podsumowali także dotychczasowe inicjatywy i szczegółowo omówili założenia ostatniego projektu OIRP w Warszawie – wyszukiwarki „szukajradcy.pl”

Wprowadzeniem do spotkania była sumaryczna prezentacja nt. dotychczasowych kampanii promujących zawód radcy prawnego, prowadzonych przez Izbę warszawską na przestrzeni ostatnich lat. Autor prezentacji, Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Zawodowego, r.pr. Bartosz Brylski, dokonał przeglądu najważniejszych inicjatyw popularyzujących działalność stołecznego samorządu i podsumował funkcjonowanie kanałów komunikacji OIRP w Warszawie.

W trakcie wystąpienia mec. Brylski przedstawił również plany dotyczące najnowszej kampanii Izby warszawskiej, zaprezentował kreacje reklamowe i opisał schemat kampanii promującej wyszukiwarkę Szukajradcy.pl.

Następnie głos zabrał Dziekan Rady OIRP w Warszawie, Włodzimierz Chróścik, który na wstępie odwołał się do konieczności zweryfikowania sposobu docierania do klientów radców prawnych. Nawiązał tym samym do niedawno opublikowanego raportu – „Strategie konkurowania indywidualnych kancelarii radców prawnych”, przygotowanego na zlecenie Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego KRRP. Wśród najważniejszych wniosków płynących z tego dokumentu, jest konieczność aktywnej obecności w przestrzeni internetowej.

  – Wyszukiwarka Szukajradcy.pl jest naszą odpowiedzią na zmieniające się wymogi rynku prawnego – tłumaczył Dziekan Rady – Chcemy by potencjalni klienci mogli znaleźć pomoc prawną w możliwie najprostszy, intuicyjny sposób – dodał – Dlatego znacznie ulepszyliśmy „silnik” wyszukiwania, który uczy się od samych wyszukujących, by jak najtrafniej przyporządkować odpowiedniego specjalistę do danego problemu.

Gospodarz spotkania zaprezentował wszystkie funkcjonalności strony Szukajradcy.pl, podkreślając, jak ważny w tym projekcie jest wkład merytoryczny samych prawników – Jedną z ważniejszych cech wizytówki każdego radcy prawnego w wyszukiwarce, jest możliwość dodawania treści poradniczych własnego autorstwa. Dzięki tym publikacjom, radca podkreśla własne kompetencje i jednocześnie zwiększa atrakcyjność samej strony – wyjaśniał Włodzimierz Chróścik – Nie chcemy być jednowymiarowym narzędziem do wyszukiwania usług, ale miejscem, gdzie internauta będzie mógł lepiej zweryfikować wybór prawnika i przy okazji zapoznać się z ciekawymi treściami z zakresu prawa. Żeby jeszcze bardziej uatrakcyjnić profil naszych radców, umożliwiliśmy im udostępnianie materiałów wideo z ich udziałem z portalu Youtube – uzupełnił.

Spotkanie zakończyły pytania o kampanię promującą wyszukiwarkę oraz dyskusja na temat planowanych działań z zakresu promocji zawodu radcy prawnego na przyszłe lata.

Jeśli jeszcze nie wypełnili Państwo swojej wizytówki na stronie Szukajradcy.pl, można to zrobić w Extranecie (zakładka „Wizytówka” w lewym górnym rogu menu).

 

 

 

Udostępnij na: