Cykl szkoleń psychologicznych

Komisja Doskonalenia Zawodowego Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie serdecznie zaprasza radców prawnych oraz aplikantów radcowskich zrzeszonych w OIRP w Warszawie do udziału w szkoleniach psychologicznych, które odbywać się będą w formie online na platformie e-learningowej EAR. Wykłady odbywać się będą w środy w listopadzie w godzinach 17.30 – 20.00 z 15-minutową przerwą w godzinach 18.45 – 19.00.

Przygotowaliśmy dla Państwa cztery szkolenia, w trakcie których omawiane będą zagadnienia i problemy istotne z punktu widzenia wykonywania zawodu radcy prawnego. Liczymy, że propozycja szkoleń spotka się z Państwa zainteresowaniem i efektywnie wpłynie na wykonywanie czynności zawodowych.

9 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA

Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i metody redukcji stresu w pracy radcy prawnego.

Program szkolenia:

  • Stres zawodowy w pracy radcy prawnego.
  • Pojęcie wypalenia zawodowego – definicja, objawy.
  • Etapy procesu wypalania się zawodowego wg H. Sęk, a efektywność pracy.
  • Negatywny wpływ wypalenia zawodowego i nieradzenia sobie ze stresem zawodowym na realizację obowiązków w pracy i życie osobiste.
  • Metody redukcji stresu i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu – współczesne podejście.
  • Profilaktyka wypalenia zawodowego – koncepcja mindfulness oraz wybrane techniki relaksacyjne.

16 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA

Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Program szkolenia:

  • Specyfika sytuacji konfliktowych w pracy radcy prawnego.
  • Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych (czynniki indywidualne i sytuacyjne).
  • Znaczenie współpracy w dochodzeniu do rozwiązania sytuacji problemowych – strategie rozwiązywania konfliktów.
  • Style rozwiązywania konfliktów i ich efekty.
  • Możliwe do osiągnięcia korzyści stylu negocjacyjnego.
  • Metody rozwiązywania konfliktów oraz ich przydatność w pracy radcy prawnego.
  • Znaczenie negocjacji w procesie dochodzenia do najlepszych możliwych rozwiązań.
  • Skuteczne techniki negocjacyjne.

23 listopada 2022 r.

Trudny klient, czy klient po przejściach – zasady skutecznej komunikacji i sztuka budowania relacji

Program szkolenia:

  • Pojęcie trudnego klienta, czyli to jak postrzegamy klienta wpływa na to, jak się z nim komunikujemy.
  • Zachowania klientów przysparzające najwięcej problemów.
  • Techniki radzenia sobie w problemowych sytuacjach z klientem.
  • Zasady zachowania bezpieczeństwa w niebezpiecznych sytuacjach interpersonalnych.
  • Wpływ umiejętności zarządzania własnymi emocjami w trudnych sytuacjach interpersonalnych na budowanie relacji z klientem.

30 listopada 2022 r. – LISTA ZAMKNIĘTA

Asertywność w pracy radcy prawnego

Program szkolenia:

  • Analiza sytuacji trudnych w pracy radcy prawnego.
  • Pojęcia asertywności i terytorium psychologicznego.
  • Wyrażanie negatywnych uczuć bez ranienia innych.
  • Sztuka odmawiania, wyznaczania granic w kontaktach z klientami, współpracownikami, przełożonymi.
  • Wypowiadanie swojego zdania i budowanie autorytetu w sytuacjach organizacyjnych.
  • Korygowanie zachowań innych przez stosowanie technik informacji zwrotnej.
  • Wybrane narzędzia: komunikat „Ja”, asertywna odmowa, stawianie granic, feedback.

Szkolenia poprowadzi:

Alicja Baranowska – psycholog, trener biznesu oraz coach. Przez lata pracowała jako psycholog policyjny, szkoląc policjantów oraz inne służby w zakresie wykorzystania umiejętności miękkich w wykonywanej pracy. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą współpracując z innymi trenerami. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu warsztatów dotyczących skutecznej komunikacji, profilaktyki stresu zawodowego oraz inteligencji emocjonalnej. Wspiera klientów indywidualnych i biznesowych w rozwoju umiejętności miękkich oraz w podnoszeniu jakości świadczonych przez nich usług.

Za udział w jednym szkoleniu radca prawny może uzyskać 6 punktów w ramach doskonalenia zawodowego radców prawnych.

Zapisów na wybrany temat (tematy) szkolenia należy dokonywać za pomocą formularza zgłoszeniowego, który jest dostępny pod poniższym linkiem:

https://earforms.oirpwarszawa.pl/index.php/797741?lang=pl

Liczba miejsc na każde szkolenie ograniczona. W jednym szkoleniu może uczestniczyć 80 osób.

O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.

W przypadku zaistnienia wyjątkowych lub nadzwyczajnych okoliczności możliwe są zmiany terminu, programu szkolenia jak również prowadzącego. W takich sytuacjach odpowiednie informacje opublikowane zostaną  na stronie www.oirpwarszawa.pl. Osoby, które zostały zakwalifikowane na szkolenie zostaną o tym powiadomione w odrębnej wiadomości.

Informacji o szkoleniu udzielają:

Marta Gardzińska pod numerem telefonu 22 862 41 69 wew. 162, e-mail: gardzinska.m@oirpwarszawa.pl

Aleksandra Pietrasik pod numerem telefonu 22 862 41 69 wew. 116, e-mail: pietrasik.a@oirpwarszawa.pl